O0RV3PnfewhzX4lsMKht

انجام پایان نامه مدیریت دانش

انجام پایان نامه مدیریت دانش : گذشته رشته مدیریت دانش به صدها سال قبل بازمی‌گردد. انسان نسل به نسل سعی در نگه‌داری دانش، درک گذشته و پیش‌بینی آینده کرده است. امروزه هم عطش برای کسب دانش نوین روز به روز بیشتر می‌شود. دانشی که به شدت در حال تغییر و کامل‌تر شدن است. فناوری اطلاعات و اینترنت مشکلات جدیدی را برای نگه‌داری، خلق و مدیریت دانش ایجاد می‌کنند. برای خیلی از افراد ترکیب مدیریت دانش به عنوان یک ترکیب تازه است که مدتی توجه همه را جلب می‌کند و بعد از یاد می‌رود. اما ارزش این علم وقتی مشخص شد که خیلی زود به همه دنیا گسترش پیدا کرد و به توسعه بهتر صنعت کمک کرد. به این ترتیب بعضی از بدبینی‌های اولیه از بین رفت. رشته مدیریت دانش در مقاطع ارشد و دکتری تدریس می‌شود. به همین علت است که انجام پایان نامه مدیریت دانش یکی از تجربیاتی است که تعداد زیادی از دانشجویان این رشته کسب می‌کنند و به آن نیاز دارند. به همین علت بر آن شدیم تا آموزش انجام پایان نامه مدیریت دانش را برای شما تهیه کنیم.

اهداف رشته تحصیلی مدیریت دانش

از جمله اهداف مدیریت دانش می‌توان به همکاری بیشتر سازمان‌ها و بهبود بهره‌وری و تشویق و توانمندسازی نوآوری در سازمان نام برد. با نگاهی به این اهداف دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری می‌توانند پایان نامه خود را در موضوع مرتبطی با همین موضوعات انجام دهند. انجام پایان نامه ارشد مدیریت دانش می‌تواند با موضوعاتی مانند تسهیل دانش، تصرف و ثبت دانش کارکنان و بهبود خدمات باشد. دانشجویان برای گزینش موضوع پایان نامه خودشان و انجام پروپوزال می‌توانند از این موضوعات استفاده نمایند.

محورهای کلی انجام پایان نامه مدیریت دانش

این امر به توانایی یادگیری و ایجاد ارتباط بستگی دارد. در این قابلیت ایجاد ارتباط بیت ایده‌ها و ساختن ارتباط‌های متقاطع با دیگر موضوعات دارای اهمیت بالایی است.

انجام پایان نامه مدیریت دانش / ذخیره دانش

این موضوع دومین عنصر مورد نیاز در مدیریت دانش می‌باشد که به وسیله آن می‌‌‌توان قابلیت ذخیره سازی سازمان‌یافته‌ای ایجاد کرد که قابلیت جستجوی سریع اطلاعات، دسترسی به اطلاعات برای دیگر پرسنل و تسهیم موثر دانش ایجاد می‌شود. در این سیستم باید دانش‌های لازم به خوبی برای دستیابی همه ذخیره شود.

انجام پایان نامه مدیریت دانش / نشر دانش

این فرایند به بسط و پیشرفت یک همکاری گروهی که در آن افراد به عنوان همکاران در مسیر پیروی از هدف‌های مشترک، احساس پیوستگی به هم دارند، و در فعالیت‌هایشان به هم وابسته هستند، کمک می‌کند.

انجام پایان نامه مدیریت دانش / به کار بردن دانش

چهارمین فرایند از این ایده آغاز می‌شود که ایجاد دانش بیشتر به وسیله کاربرد عینی جدید ایجاد می‌شود. این عنصر دایره فرایند مرکزی مدیریت دانش را کامل‌تر می‌کند.

انجام پایان نامه مدیریت دانش دانش سازمانی

هر سازمان دارای دانش است که به وسیله این دانش کالاها و خدمات متنوعی را هم ارائه می‌دهد. این دانش سازمانی است که سازمان را در بازار رقابتی زنده نگه می‌دارد و باعث ادامه روند کار او می‌شود.

از آن‌جایی که هر سازمان از مجموعه‌ای از افراد تشکیل شده است، پس دانش سازمانی هم از دانش‌های شخصی شکل می‌گیرد. دانش می‌تواند به افراد وابسته باشد و دانش شخصی نام بگیرد. یا اینکه به قوانین، سیستم‌های کاری و غیره وابسته باشد و دانش گروهی نام بگیرد.

انجام پایان نامه مدیریت دانش

دانش در هر سازمان می‌تواند به اشکال زیر موجود باشد.

دانش محصول: این دانش محصول و شیوه تولید آن را در بر می‌گیرد. دانش خود محصول یعنی رفع اشکال ناشی از استفاده از محصول و دانش نحوه تولید محصول به معنی بهترین و به صرفه‌ترین متد تولید محصول می‌باشد. این نوع دانش درون‌سازمانی می‌باشد.

دانش متخصصان: دانش افراد فعال در سازمان که باعث شکل‌گیری محصول و خدمات آن سازمان می‌شود. بیشترین فعالیت سازمان ها در مدیریت دانش، استخراج، مستندسازی و ایجاد قابلیت استفاده مجدد در آن مشمول این دانش است.

دانش رهبری: دانش رهبری هم شامل تمام قوانین و فرایندها و ابزارهای مدیریت کارکنان برای دستیابی به اهداف سازمانی است. این دانش هم یک دانش درون سازمانی است که عموما به وسیله افراد سطح اول هر سازمان انجام می‌شود.

دانش محیطی: این نوع دانش هم تمام برداشت‌هایی که می‌توان از محیط داشت را در بر می‌گیرد. این نوع دانش به سختی به شکلی خارجی دیده می‌شود و معمولا جز دانش‌های داخلی است.

دانش اجتماعی: این دانش هم یک تصویر از سازمان یا مجموعه است که در اذهان شکل می‌گیرد.

در سازمان‌ها دو نوع دانش وجود دارد که به عنوان دانش صریح یا آشکار و ضمنی یا پنهان مورد توجه قرارمی‌گیرد. مطالعات زیادی که تاکنون انجام شده است نشان می‌دهد که فقط 20 درصد دانش آشکار و صریح و 80 درصد مابقی هم دانش ضمنی و پنهان هستند. دانش آشکار نوعی دانش است که وضوح کافی برای درک آن وجود دارد. مصادیق این نوع دانش، کتاب، مقاله، سخنرانی، متدهای مدون سازمانی و سایر مستندات مشابه است. اما دانش ضمنی را می‌توان داخل تصورات انسان‌ها، رویکردهای مجموعه و ذخایر فرهنگی جوامع گوناگون مستتر یافت.

دانش ضمنی عموما در حیطه دانش شخصی، شناختی و تجربی است. درحالی که دانش صریح بیشتر به دانش و علمی گفته می‌شود که جنبه عینی‌تر و عقلانی‌تری دارد. دانش صریح معمولا به خوبی قابل ثبت می‌باشد و دسترسی به آن هم آسان است. پولانی در خصوص تفاوتی که بین این دو دانش وجود دارد، می‌گوید: می‌توانیم بیش از آن که به زبان می‌آوریم، بدانیم. منظور وی این است که این دو دانش را نمی‌توان به راحتی با کلمان توصیف کرد.

دانش آشکار به سادگی قابل پردازش کامپیوتری، انتقال الکترونیکی و ذخیره‌سازی در پایگاه‌های اطلاعاتی است. اما ماهیت ذهنی و حسی دانش ضمنی، پردازش و انتقال دانش به دست آمده به وسیله منطقی و ساختارمند خیلی سخت‌تر است. برای اینکه دانش ضمنی انتقال و گسترش پیدا کند، باید آن دانش به کلمات یا اعدادی بدل شوند که برای هر کسی درک و فهم آن‌ها آسان است.

انجام پایان نامه مدیریت دانش . تخصص کارکنان

بعد از دهه نود میلادی و با گذشت سال‌های زیادی که برای کسب تجربه و سیر جوامع بشری از مرحله سنتی به صنعتی و فراصنعتی و روند مستمر و مداوم تغییر و تحول در شئونات متعدد حیات اجتماعی و پیشرفت شگرف و عمیق در تکنولوژی و علوم و فنون مختلف و تاثیرات عمیق آن در زمنیه‌های متعدد کارکردهای اداری، تولیدی، خدماتی و موسسات و سازمان‌ها، بیشتر سازمان‌های موجود در جهان به این تفکر دست یافتند که برای حفظ بقای خود باید تلاش زیادی را برای تغییرات عمیق در ساختار اساسی خود ایجاد کنند و باید از قالب‌های غیر پویا خارج شده و در این میان اگر سازمانی قصد داشته باشد که در اقتصاد و امور کاری خود پیشرفت کرده و از همه جلوتر باشد، باید از نیروی انسانی متخصص، خلاق و با انگیزه استفاده نماید. از دغدغه‌های مهم این مراکز و موسسات اقتصادی موفق جهان گردآوری سرمایه‌های انسانی باتجربه است که به ایجاد تحول در سازمانی که به آن تعلق دارند، باشند و نه سرمایه‌ها و منابع مادی دیگر.

انجام پایان نامه مدیریت دانش . استفاده از فناوری اطلاعات

تعریف فناوری اطلاعات به خاطر ماهیت تغییر پذیری که دارد باید با یک دید پویا همراه شود فناوری اطلاعات بیشتر یک چهارچوب تصمیم‌گیری، تفکر و ابزار در حوزه انسان‌ها همراه با نوآوری است.

واژه فناوری اطلاعات نخستین بار از طرف لویت و وایزلر در سال 1958 به منظور بیان نقش رایانه در پشتیبانی از تصمیم‌گیری‌ها و پردازش اطلاعات در سازمان استفاده شد. از فناوری اطلاعات برداشت‌های متعددی می‌شود و همین برداشت‌ها هم باعث شده‌اند که تصاویر متفاوتی از آن در مجامع مختلف ارائه شود. اسکات موتون فناوری اطلاعات را شامل انواع رایانه‌ها، سخت‌افزارها، نرم افزارها و شبکه‌های ارتباطی که دو رایانه را به هم وصل می‌کند، می‌باشد. شبکه های عمومی و خصوصی و ترکیب رایانه‌ها و فناوری ارتباطات و سیستم‌هایی که رایانه های شخصی را به ابررایانه‌ها وصل می‌کنند و شبکه گسترده جهانی که از یک سلسله رایانه‌های قوی تشکیل شده است، می‌داند.

فناوری اطلاعات به شکل‌های متعدد فناوری گفته می‌شود که به پردازش، نگهداری و ارسال اطلاعات به شکل الکترونیکی اقدام می‌کند. تجهیزات فیزیکی برای این هدف از رایانه، تجهیزات ارتباطی، شبکه های تجهیزات انتقال اطلاعات مانند فکس یا موبایل می‌باشد. به تمام فناوری‌هایی که در مجموعه‌گیری، ترابری، ذخیره، بازیابی، انتشار و نمایش اطلاعات کمک می‌نماید، فناوری اطلاعات گفته می‌شود.

اصطلاح فناوری اطلاعات  برای توصیف فناوری استفاده می‌شود. که در ضبط، آنالیز، بازیابی و انتقال اطلاعات به وسیله فکس، میکروگرافها و تمام ابزارهای ارتباط از راه دور و همچنین تمام فناوری‌های قدیمی‌تر بایگانی اسناد، ماشین‌های محاسباتی مکانیکی، چاپ و حکاکی را شامل می‌شود. با وجود این تعاریف بعضی مواقع فناوری اطلاعات و ارتباطات مد نظر شماست و گاهی هم بین این دو تمایز وجود دارد. اما به طور کلی می‌توان این تعاریف را به دو دسته تقسیم کرد.

تعریف فنی: در این دیدگاه منظور از فناوری اطلاعات و ارتباطات همان زیرساخت‌ها و فناوری‌های سخت‌افزاری ارتباطی و نرم‌افزاری تولید و آنالیز اطلاعات است.

تعریف با دید سیستم‌های اطلاعاتی: این روند شامل مجموعه‌ای از منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ارتباطی و اطلاعاتی، انسانی، مدیریتی، سیستمی است که برای ایجاد، آنالیز و استفاده از اطلاعات به کار برده می‌شوند.

انجام پایان نامه مدیریت دانش

انجام پایان نامه مدیریت دانش / پذیرش فناوری اطلاعات

کارکرد هر کس در زمینه یک رفتار خاص به وسیله تصمیم رفتاری آن فرد برای مشغول شدن در آن فعالیت مشخص می‌شود. تمایل به استفاده هم بر این فرض دلالت دارد که نیت رفتاری هر کس به انجام رفتارهای متعدد را می‌توان با دیدگاه او در خصوص آن رفتار، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری درک نمود. تمایل به استفاده به عنوان یک مدل فشرده، پیشگویانه و قوی باری بیان و پیشگویی رفتار در زمینه تصمیم‌گیری و پذیرش استفاده از یک تکنولوژی خاص ایجاد شده است. تصمیم هر کس برای استفاده از تکنولوژی به دو باور رفتاری خاص شامل منفعت بردن ادراک شده و آسانی استفاده ادراک شده وابسته است.

انجام پایان نامه مدیریت دانش تجاری سازی دانش اینرسی سازمانی

اینرسی سازمانی قدرت و مقاومتی است که در سازمان در برابر تغییر و تحولات محیطی از خودشان نشان می‌دهند. اینرسی سازمانی مفهومی معادل با مقاومت در برابر تغییر است. مقاومت در برابر تغییر اصلی‌ترین مانع تغییر کردن و دلیل اصلی پیشرفت نکردن است. مقاومت در برابر تغییر را می‌توان به عنوان یک واکنش در برابر تغییر قلمداد کرد که ممکن است باعث ایجاد تضاد یا تعارض در سازمان شود. دلایل زیادی هم وجود دارند که باعث می‌شوند مقاومت به تغییر اتفاق بیفتد. مهم‌ترین آن هم عدم کنترل، ترس از ناشناخته‌ها، نیاز به امنیت و عدم اعتماد به نفس است.

انجام پایان نامه مدیریت دانش تجاری سازی دانش سازمانی

تجاری‌سازی دانش و فناوری پیشینه بسیار قدیمی دارد. در گذشته هم فناوری و دانش به دست آمده از مطالعات به بازار عرضه شده‌اند و تجاری شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که شروع تجاری سازی و فناوری با بحث‌های همکاری بین دانشگاه و صنعت در سال 1862 رخ داد. تغییرات دهه اخیر مانند جهانی شدن، بیشتر شدن رقابت فناورانه بین کشورها، بیشتر شدن هزینه‌های ملی و جهانی و به وجود آوردن شرایطی که باعث می‌شوند دانشگاه‌ها و مراکز دانشی مجبور به خودکفایی و داشتن نقش موثر در جامعه باشند، می‌باشد. به علاوه بیشتر شدن تجاری سازی دانش و مهم‌ تلقی شدن مطالعه در مورد تجازی‌سازی دانش از دیگر تاثیرات و تغییرات این رویداد است. تجاری‌سازی یک رویداد است که تبدیل فناوری‌های جدید به محصولات موفق تجاری را هندل می‌کند. به عبارت دیگر تجاری‌سازی آرایه‌های مختلفی را شامل می‌شود که از جمله آن می‌توان به فرایندهای مهم فنی، تجاری و مالی اشاره کرد. که باعث تبدیل فناوری جدید به محصولات و خدمات مفید می‌شود. این فرایند هم شامل فعالیت‌هایی مانند ارزیابی بازار، طراحی محصول، مهندسی تولید و مدیریت حقوق مالکیت معنوی ، توسعه راهبرد بازاریابی و بیشتر شدن سرمایه و آموزش می‌شود. در فرهنگ لغات تجاری‌سازی به معنی “به‌کارگيري رو­ش­هاي کسب وکار به منظور سود” و “انجام بهر­ه­گيري”­ تعریف شده است. تعاریف دیگری هم مانند معرفی یک محصول یا خدمات در بازار برای سود فرایند تبدیل یک چیز به فعالیت تجاری تعریف های تقریبا یکسانی وجود دارد. برای توضیح بیشتر می‌توان تجاری‌سازی را به عنوان یک مجموعه از فعالیت‌ها دانست که می‌تواند به کسب ایده برای تجاری‌سازی فناوری، به مرحله رشد رساندن آن‌ها و توسعه فناوری تحقق یافته تحقیقاتی، ایجاد نمونه‌های اولیه با کمک فناوری‌ها پیشرفته و توسعه فرایندهای جدید یا بهینه کردن فرایندهای موجود عرضه محصول به بازار و ایجاد موقعیت فروش و زیرساخت‌های جدید است.

نرم‌افزارهای مفید برای انجام پایان نامه مدیریت دانش

انجام پایان نامه مدیریت دانش با نرم‌افزار SPSS

اس پی اس اس نام یک مجموعه از نرم‌افزارهای کامپیوتری است که برای آنالیز آماری استفاده می‌شود. اس پس اس اس مخفف بسته آماری برای علوم اجتماعی است اس پس اس اس از جمله نرم‌افزارهایی است که برای تحلیل‌های آماری در رشته مدیریت به صورت گسترده استفاده می‌شود.

انجام پایان نامه مدیریت دانش با نرم‌افزار LISEREL

LISEREL یک نرم‌افزار است که برای آزمون و تحلیل مدل های معادلات ساختاری از طرف شرکت بین‌المللی نرم‌افزار علمی به بازار ارائه شده است. این برنامه به کمک همبستگی و کوواریانس اندازه‌گیری شده می‌تواند مقدار بارهای علمی، واریانس‌ها و خطاهای متغیرهای کنونی را برآورد و استنباط کند. از این برنامه برای اجرای تحلیل عامل اکتشافی، تحلیل عاملی مرتبه دوم، تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر استفاده کرد.

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری با برنامه AMOS

این برنامه را می‌توان یکی از موفق‌ترین و بهترین برنامه‌های کامپیوتری دانست که به طور خاص برای مدل‌سازی معادلات ساختاری طراحی و عرضه شده است. نرم افزارهای آموس نوعی نرم‌افزار برای مدل‌سازی ساختاری هستند که معادله ساختاری را به شیوه‌ای ترسیمی ارائه می‌دهند. به طوری که می‌توان به سرعت مدل ها را تعریف کرد. محاسبات را انجام داد و در صورت نیاز آن‌ها را اصلاح کرد.

پایگاه‌های معتبر علمی برای مقالات مدیریت گردشگری

مهم ترین پایگاه‌ها برای انجام پایان نامه مدیریت گردشگری به ترتیب میزان اثرگذاری و تعداد ارجاعات و سطح مقالات در ادامه آمده است.

Emerald:

پایگاه امراید برای ارائه منابع علمی تخصصی در حوزه های موضوعی مدیریت، به خصوص مدیریت مالی مفید است.

Science Direct:

پایگاه الوزیر هم یکی دیگر از بهترین منابع مقالات است که در حوزه‌های متنوع مدیریت، علوم انسانی و غیره دارای مقالات مفیدی است.

Springer:

این پایگاه هم مانند الوزیر همه زمینه‌های علم را پوشش می‌دهد و به تازگی مقالات باکیفیتی هم در زمینه مدیریت بازرگانی و مدیریت مالی ارائه داده است.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لوگو واتس اپ
لوگو تلگرام