1530774535_I6wH1

آموزش انجام پایان نامه مدیریت گردشگری

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری : صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پویا یک بخش مهم از اقتصاد یک جامعه را تشکیل می‌دهد. به طوری که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط سازمان جهانی جهانگردی در سال 2020 حدود یک میلیارد و پانصد و شصت میلیون نفر به گردشگری می‌پردازند. و درآمدهای ناشی از آن در این سال به یک و نیم تریلیون دلار می‌رسد. این پیش‌بینی از طرف تعداد زیادی از مدیران اجرایی و دولتی بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است. به همین خاطر است که رقابت سنگینی هم بین کشورها برای جذب توریست وجود دارد. در همین راستا سیستم آموزشی کشور هم سعی دارد با آموزش و تربیت متخصصانی در این زمینه بتوانند به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه دست پیدا کنند.

وکیل
دریافت مشاوره رایگان از اکادیا برای مشاوره با ما تماس بگیرید

هدف‌های رشته مدیریت گردشگری

مدیریت گردشگری استراتژیک می‌تواند یک رویکرد برای برنامه‌ریزی در سطح جهانی برای گردشگری باشد. به طوری که تصور عموم به این شکل است که رویکرد مدیریت استراتژیک یک ابزار مفید برای معرفی و اجرایی کردن استراتژی‌ها در چهارچوب سیستم گردشگری است. برنامه ریزی استراتژیک گردشگری یک فرایند است که به دست آوردن منافع و سود بیشتر را مد نظر قرار داده و برای این هدف تلاش می‌کند. به طوری که نتیجه حاصله بتواند یک تعادل بین کمیت و کیفیت و تقاضا و عرضه ایجاد کند. همچنین این اهداف نباید خطری برای جنبه‌های زیست محیطی کشور، اجتماعی، اقتصادی و غیره داشته باشد. همچنین به کسب و کار محلی و زندگی عادی مردم هم ضربه‌ای وارد نکند. درواقع داشتن برنامه‌های مفید گردشگری باید طوری باشد که بتواند یک چهارچوب برای جهت‌دهی به سازمان‌ها یا مقاصد گردشگری و کیفیت و کارایی و اثربخشی آن ارائه بدهد.

محورهای کلی انجام پایان نامه مدیریت گردشگری

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری بازاریابی محصولات گردشگری و توریستی

بازاریابی گردشگری روی اقتصاد کشورهایی که موقعیت توریستی دارند، تاثیرگذار است. و افراد زیادی هم از این کشورها دیدن می‌کنند. به همین دلیل هم مدیریت و داشتن برنامه‌‌ریزی درست و اصولی بازاریابی توریستی یکی از الزامات مهم و ضروری برای این کشورهاست. طراحی درست و برای بازاریابی گردشگری یک تضمین برای فعالیت‌های اقتصادی است. در کشورهای توریستی جدا از مکان‌های دیدنی و سرمایه‌ای که از این طریق می‌تواند وارد کشور شود، کالاها و محصولاتی که برای فروش ارائه می‌شوند هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بازاریاب در این زمینه باید بتواند با انجام کارهای موثر و مثبت به خواسته‌ها و اهداف خودش برسد. باید اطلاعات مفیدی از مکان‌های توریستی تهیه کند. همچنین بازار گردشگری و محصولات را هم مطالعه کرده و بتواند با کشورهای دیگر در این زمینه رقابت کند. به علاوه باید در خصوص طبیعت و نیازها گردشگری و توریست کشور هم اطلاعات کافی و به روز داشته باشد و بتواند خودش را در خصوص این موارد همیشه آپدیت نگه دارد. تعریف بازار توریستی بعد از گذشت یک زمان و توسعه این بخش مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت. معنی این نوع بازاریابی در گذشته بازار مشتری و توجیه محصولات بوده است و این اسامی با گذشت زمان و توسعه بازاریابی تغییر کرده‌اند. درواقع به این صورت هم می‌توان بازاریابی را تعریف کرد که بازاریابی گردشگری و اهداف آن یک فعالیت اداری است که شرکت‌ها در آن به تعیین مشتری‌های قدیمی و بالقوه خودشان می‌پردازند. شرکت‌ها در این سیستم کارشان این است که به وسیله ارتباط با گردشگران، تاثیر محصولات و خدمات، نیازها، ترجیح‌های خود نسبت به مکان‌ها و کشورها و غیره را آنالیز کنند تا به اهدافی که می‌خواهند برسند.

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری / مدیریت کیفیت جامع در صنعت گردشگری و توریسم

حضور موثر و مفید در بازار رقابتی به کمک استفاده درست از همه قابلیت‌ها و امکانات و استفاده از منابع جدید برای تولید و ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت که بتواند رضایت مشتری را جذب کند، یکی از ارکان ضروری و الزامی است. امروزه در زمان حاضر تنها سازمان‌هایی که در رقابت با دیگر سازمان‌ها در جایگاه خوبی حضور دارند، می‌توانند در تامین نیازها مشتری موفق باشند و حداقل قیمت و بیشترین کیفیت را فراهم کنند. به همین جهت هم تولیدکننده‌ها در زمینه رفع عیب‌های محصولات و مشکلات در ارائه خدمات تعهد بیشتری پیدا کرده‌اند. انعطاف‌پذیری و رقابت برای پاسخ‌گویی به نیازهای مشتری بهترین منبع مزیت برای رقابت پایدار سازمان‌های تجاری می‌باشد. به عبارتی اصلی‌ترین دلیل پیشرفت این است که نگرش‌های اولیه برای رسیدن به راه‌حل‌های مناسب در کسب و کار و رضایت مشتری و تولید کننده اهمیت بالایی دارد.

درنتیجه همه مدیران به این نتیجه رسیده اند که برای جلوگیری از اشباع محصول یا مرگ سازمان خودشان باید از رویکردها و متدهای جدید کمک بگیرند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مدیریت جامع بهتر است. مدیریت کیفیت جامع به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای دست‌یابی به تغییرات سریع و رقابت در سطح ملی و جهانی است. مدیریت کیفیت شامل 4 اصل رضایت مشتری، رضایت کارکنان، بیشتر شدن درآمد و کاهش هزینه‌های سازمان است. مدیریت کیفیت جامع یا همان TQM یک راه‌حل جدید برای مدیریت سازمانی است. و یک روش قابل درک و قابل پیاده‌سازی است که به کمک آن می‌توانید میزان عملکرد یا کیفیت را بالا ببرید. در کل هدف از TQM کمک به افزایش کیفیت محصول و خدمات است. که با افزایش رضایتمندی مشتری توام شده و در نهایت هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کنند. با اجرای این امر می‌تواند میزان کارایی محصول یا خدمات ارائه شده را هم افزایش دهید.

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری محیط ملی و بین‌الملل تجارت و گردشگری و توریسم

گردشگری شامل گردشگری داخل و خارج از کشور می‌شود. گردشگری داخلی هم شامل گردشگری بین‌المللی هم شامل گردشگری درون و برون مرزی است.

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری تحلیل رفتاری جهانگردی و تعامل فرهنگی

در تعریف جهانگردی با توجه به دو نکته فرهنگی و ارتباطی می‌توان بستر دگرگونی در نگاه به این موضوع و ایجاد سیاست‌گذاری‌های جدید در این زمینه را ایجاد کرد. اول این واقعیت را مد نظر قرار دهید که درگذشته به اشتباه به فرهنگ تنها زمانی بها داده می‌شد که باعث رشد اقتصادی و منفعت مالی باشد. و از طرفی سود اقتصادی را تنها وابسته به رشد توسعه می‌دانستند و رشد جهانگردی را هم به بعد از پایان جهان دوم و جهانی شدن جهانگردی اختصاص داد. با این حال نوع دیگری از جهانگردی در دنیا درحال رشد است که می‌توان توجه بیشتری هم به آن کرد. این فعالیت به عنوان ارتباطی بین فرهنگی در جهان وجود داشته است. و خاستگاه آثار متعددی در تولد و بسط تمدن‌ها بوده است. بهترین مثال این نقش انکار نشدنی تاثیر جهانگردی مسلمانان و علاقه آن‌ها به شناخت فرهنگ‌ها و ملت‌های مختلف بوده است.

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری خط مشی گذاری در صنعت گردشگری و توریسم

برنامه‌گذاری و برنامه‌ریزی گردشگری و خط مشی گذاری گردشگری همیشه با تغییرات مداوم همراه بوده است. در آغاز دهه این قرن دوره تعامل‌ها و ارتباطات پیشرفته و پیچیده و بسیاری بوده که سخنان متفاوت در صنعت گردشگری را به عنوان عوامل موثر روی کارکرد سازمان‌های بین‌المللی و تصمیم‌های سیاسی با نگاه به کیفیت برنامه‌ریزی و خط مشی گذاری اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی را شامل می‌شود.

فرایند خط مشی عمومی هم تاثیر بالایی روی امنیت شغلی گردشگران دارد. صاحبان این مشاغل معمولا آگاهی زیادی از مباحث خط مشی گذاری ندارند و نمی‌دانند که چطور باید با اعضای مهم حکومتی برای مطرح کردن بعضی از موضوع‌های مهم ارتباط بگیرند. درحال حاضر هم بعضی از سازمان‌های تجاری گردشگری به همراه صاحبان مشاغل این صنعت برای تغییر رویکردهای موجود در صنعت گردشگری برای بهبود این وضعیت در صنعت می‌باشند. با توسعه بستر لازم در سطوح محلی صنعت گردشگری می‌تواند ارتباطات دو طرفه بین افراد تاثیرگذار محلی و تصمیم گیرنده‌های ملی به صورت ساده تر برقرار کند. آن‌ها به اهمیت ارتباط بین خط مشی گذاری که هم بر گردشگری و هم بر جوامع محلی تاثیر می‌گذارد، اشدا هستند.

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری رضایت‌مندی گردشگر

رضایت داشتن گردشگران یکی از مهم‌ترین عوامل رقابتی و بهترین شاخص برای تضمین رشد سودهای آتی می‌باشد. امروزه خیلی از مراکز و ارگان‌ها و سازمان ها میزان رضایت گردشگران را یک معیار مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد می‌کنند و این روند درحال توسعه و پیشرفت است. گردشگر هم زمانی خشنود و راضی است که فرایندهای مد نظر او طوری کنار هم قرار بگیرند که خدمات ارائه شده توقعات و انتظارات گردشگر را برآورده کند. از آنجا که رضایتمندی گردشگر نقش مهمی هم در تداوم گردشگری و آینده این صنعت دارد، این موضوع در صنعت گردشگری مورد توجه ویژه‌ای قرار می‌گیرد. چرا که گردشگران دوست دارند تجربه خوب خودشان از سفرشان را برای دیگران هم بیان کرده و آن‌ها را هم به این سفر تشویق کنند. به همین خاطر است که با شناخت عواملی که روی رضایتمندی گردشگر تاثیر می‌گذارد و جلب رضایت او می‌توان به طور غیرمستفیم به رشد گردشگری هم کمک کرد. ادبیات موضوعی این واقعیت را بیان می‌کند که میزان رضایت و خشنودی گردشگر از سفرش به عوامل متعددی بستگی دارد. به همین علت است که باید دیدگاه گردشگر نسبت به محصولات و خدمات دریافتی و انتظارات قبل و بعد از سفر و حین سفر مورد ارزیابی و آنالیز قرار بگیرد. رضایت گردشگر تاثیر زیادی در موفقیت بازاریابی مقصد گردشگری دارد. چرا که مقصد، مصرف کالاها و خدمات گردشگری و تصمیم به بازگشت دوباره به مقصد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری

نرم‌افزارهای مورد استفاده برای انجام پایان نامه مدیریت گردشگری

انجام پایان نامه گردشگری با نرم‌افزار spss: spss نام یک مجموعه از اپلیکیشن‌هاست که برای آنالیز آماری کاربرد دارد. اس پی اس اس مخفف بسته آماری علوم اجتماعی است که در رشته‌های مدیریت کاربرد زیادی دارند.

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری با نرم‌افزار LISEREL: لیزرول یک محصول نرم افزاری است که برای برآورد و آزمودن معادلات ساختاری طراحی از طرف شرکت بین‌المللی نرم افزار علمی به بازار عرضه شد. این برنامه به کمک همبستگی و کوواریانس اندزه‌گیری شده می‌تواند مقدار بارهای علمی، واریانس‌ها و خطاهای متغیرهای کنونی را برآورد و استنباط کند. از این برنامه برای اجرای تحلیل عامل اکتشافی، تحلیل عاملی مرتبه دوم، تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر استفاده کرد.

انجام پایان نامه مدیریت گردشگری با برنامه AMOS: این برنامه را می‌توان یکی از موفق‌ترین و بهترین برنامه های کامپیوتری دانست که به طور خاص برای مدل‌سازی معادلات ساختاری طراحی و عرضه شده است. نرم افزارهای آموس نوعی نرم‌افزار برای مدل‌سازی ساختاری هستند که معادله ساختاری را به شیوه‌ای ترسیمی ارائه می‌دهند. به طوری که می‌توان به سرعت مدل ها را تعریف کرد. محاسبات را انجام داد و در صورت نیاز آن‌ها را اصلاح کرد.

وکیل
دریافت مشاوره رایگان از اکادیا برای مشاوره با ما تماس بگیرید

پایگاه‌های معتبر علمی برای مقالات مدیریت گردشگری

مهم ترین پایگاه‌ها برای انجام پایان نامه مدیریت گردشگری به ترتیب میزان اثرگذاری و تعداد ارجاعات و سطح مقالات در ادامه آمده است.

Emerald:

پایگاه امراید برای ارائه منابع علمی تخصصی در حوزه های موضوعی مدیریت، به خصوص مدیریت مالی مفید است.

Science Direct:

پایگاه الوزیر هم یکی دیگر از بهترین منابع مقالات است که در حوزه‌های متنوع مدیریت، علوم انسانی و غیره دارای مقالات مفیدی است.

Springer:

این پایگاه هم مانند الوزیر همه زمینه‌های علم را پوشش می‌دهد و به تازگی مقالات باکیفیتی هم در زمینه مدیریت بازرگانی و مدیریت مالی ارائه داده است.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لوگو واتس اپ
لوگو تلگرام